The Weekend

Publicerat: 2008-12-15 Kl: 10:15:34 | I kategori: ♥ I Väntans Tider ♥

Tiden går så fort! 3:e advent har redan varit, helt sjukt. Och jag har knappt kommit igång med att köpa julklappar *suck*.. Tidningarna säger att man ska vara egoist i år, inte köpa några klappar alls, men hur enkelt är det då? Nej, det ska vara julklappar med råge, och flera hundra lussekatter.
Medelpads lucia fick jag se i torsdags på jobbet så årets lucia-dag började lite knasigt. Gravid och hungrig som jag är gick jag upp vid halv tio och svullade lite ur kylen. Plötsligt ringer telefon. "Eh, vem fan är det nu då, en lördag, på lucia!?" tänkte jag. "HEJ!" sa han i luren. Jag hörde först inte vem det var, men efter några sekunder gick hissen upp och jag insåg att det var min brorsa som var superless. "Är Mange vaken?", sa han. "Eh, nej det är han inte.." sa jag.
"Nähä.. (superless+supersuck) jag har fått nåt fel på bilen, den bara skramlar och jag tar mig ingenstans.. Jag har inspelning i studion klockan tio och jag tänkte om Mange kunde skjutsa mig dit? sa han.
Jag väckte min stackars karl som sov så sött. Han ställde så klart upp. Efter ett tag ringde det igen.
"HEEJ! Jag vet vad felet på bilen är nu, jag har fått punka!"  sa han. "Jaha, ja men Mange kommer nu iaf" sa jag.
Mange och Björn bytte däck på Fredriks bil senare på dagen och körde ut hans bil till studion på Alnö.
Luciakvällen firade vi först med mat hos Fredrik Å sen fest hos Jörgen. Himla trevligt.
Igår var jag och Mange ute i Kvissle och rastade sockersöta Chico. Lillbubben fick springa i skogen där det var tonvis med snö, snacka om glad hund. Mange kastade så många pinnar att Chicos tunga hängde som en slips efteråt, haha!
Chico i snön



Nu ska jag lämna urinprov på MVC sen träffa Djurens rätt på stan!


Over and out
M







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback