Ghost whisperer, hallå?

Publicerat: 2009-08-04 Kl: 15:25:11 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Undra egentligen hur det står till med Borgvattnets prästgård. Var finns alla spöken som sägs existera där? I nån gammal volvo hos nån gammkärring nere i byn? Jag tycker nån 'ghost whisperer' kan åka dit innan man anländer och prata fram andarna och säga att dom ska komma fram. Med andra ord så hände det inget

när vi var där i helgen. Så besvikelsen är bra stor nu. Man betalar för att få skita ner sig, också händer det ingenting, vart finns logiken i det? Dom hade inte extra toalettrullar på badrummen, det förklarar väl det mesta. Nej nu är det dags att riva den där prästgården, varför ha den kvar när inte besökarna får valuta för pengarna.
Vi hade det mysigt iaf, där ute i bushen, bland alla miljontals mygg. Jag och Mange anlände vid 20-tiden på fredagen efter en regnig färd med polska bärplockare längs vägen. Sofia och Thomas var redan i Borgvattnet och väntade på oss. Vi tänkte börja grilla på en gång men jag och Mange hade glömt att köpa

grillkol och tändvätska utan att jag visste att vi skulle göra det. Mycket glöms bort i stress vill jag lova. Thomas gick över till ett grannhus och dom fixade grillkolen och tändvätska åt oss. Tack! Grillningen tog hur lång tid som helst, mest pga av Manges kyckling. Den kycklingen fick till sist sin sista vila i den gamla ugnen. Vid 22-tiden kunde vi äntligen sätta oss till bords inne i prästgården. Vi avnjöt middagen till Thomas val av musik; Eddie Meduza.

Låtar som 'Runka min balle'(?) passade utmärkt till den goda korven jag åt. Efter middagen testade jag och Sofia Ouija men det funkade inte. Det hände inte så mkt mer under kvällen. Vi satt och pratade och hade det trevligt. Somnade vid 01-tiden med hopp om att bli väckt av spöken men det blev inget av. Ted vaknade vid 5 tiden på morgonen så jag matade han och bytte blöja sen sov vi tll halv nio då det var dags för matning igen. Efter han hade ätit så gick vi

andra ner och åt frukost. Efter fruktost invigde vi vår första dusch. Insåg efter ca 10 minuter att varmvattnet tog slut så med nöd och näppe rann duschtvålen bort. Efter det drog vi ner till byn och gick på mataffären. En riktigt söt affär. Var som taget från 1970-talet, hahaha! Trångt och jävligt och alla känner alla. Väl tillbaka på prästgården gick jag ut med Ted i barnvagnen på kyrkogården men efter ca 5 minuter blev vi attackerade av alla miljarder

mygg så vi gick tillbaka till lillstugan igen. Spelade lite Buzz. Mange och jag fick en guidning i huset av guiden Anna. Efter den rundturen i huset blev allt mkt mer spännande tyckte vi och kände ett rejält pirr inför kvällen&natten. Middagen på lördan blev makaroner+korv för mig, makaroner+köttfärssås för Mange och Sofia. Thomas lyxade till det rejält och åt potatis+sill+nån egenkomponerad röra. Alla blev snortrötta efter maten så vi såg en wallanderfilm som

jag tyckte sög. Vi spelade kort sen började det regna rejält. Läste i en av gästböckerna att man absolut INTE skulle titta i spegeln nere i ett av rummen för då skulle man bli så satans skrämd. Ingen av oss vågade det men när vi var i det rummet så blev det ISKALLT. Riktigt kallt, kanske var nåt spöke eller

elementet som gått sönder? Kvällen avslutades med japanskt tecknat som jag inte orkade se klart på. Inga spöken under natten heller.. Riktigt tråkigt.. Men vi hade det riktigt trevligt ändå däruppe i Borgvattnet!







Over and out
M




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback