...Och så kom spiken..

Publicerat: 2009-08-31 Kl: 09:04:33 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Klockan är typ 4-5 och jag byter blöja på Ted. Torr och belåten och vi på väg tillbaka mot sovrummet så kliver jag på nåt som gör riktigt ont. Visste på en gång att det var en spik (spikar) eftersom det stack så jävulst. Kunde förstås inte skrika för då hade jag väckt hela lägenhetshuset så jag "höll" igen. Gick runt och vaggade Ted så han skulle somna om. När han väl hade somnat och jag hade lagt han i spjälsängen så kikade jag under foten eftersom jag hade så ont. Där var det blodigt och äckligt. Inte supermkt blod men nog för att smetas ut runt hälen. Uscha! Fan det var var nog 5-6 år sen jag gjorde illa mig så på foten senast. Inte varje dag man trampar på en spik.. Fattar inte hur jag lyckades!? Det var en enda spik i hela rummet också prickar jag in just den.. Det var inte en vanlig spik utan en så där som har en liten krok på sig. Dom kan ju vara upp-och-ner, också har dom 3 småspikar på sig.
Jaja, shit happens! Ofta for a reason, men kan inte komma på en reason där..
Helgen var iaf bra trevlig. I lördags var Mange, jag, Ted och pappa hos min farmor och hälsade på. Hon är ju så roolig! Alla sina uttryck och kommentarer, för att inte tala om alla sånger hon börjar sjunga på när man är där. Efter det for vi till Birsta och handlade lite. Kurtan (svärfar) följde med, han är så sööt! Ted var hos sin farmor medans. Hon tog han på en härlig promenad, taack! När vi kom hem städade vi lite och åt korv-med-bröd, alltid lika gott. Vid 19-tiden kom Martin och Micke hit en stund sen drog dom och Mange upp till Martin och drack några öl. Min kära mamma kom hit och var barnvakt åt Ted för jag skulle nämligen ut med Jennifer. Min första tur på krogen på 1 år! Jennifer hämtade upp mig efter 21-tiden för hon hade jobbat. En katt hade blivit ihjälkörd på motorvägen denna dag och när Jennifer hade åkt till jobbet den morgonen var den "nydödad", när Mange och jag åkte hem från farmor (vid 14-tiden) var den "väldigt dödad" och nu på kvällen när jag och Jennifer åkte där var den typ borta.. Jag hoppas verkligen att någon tagit bort den. Blir så gråtfärdig när jag ser sånt där. R.I.P kära katt!
Hemma hos Jennifer satt hennes kille Freddan och var lite bakis så han hängde inte med ut på krogen. Jenkan och jag satt och pratade gamla minnen, så trevligt. Vid tolv tiden körde Freddan ner oss till krogen, eller ja Clas Ohlson för vi skulle ta ut lite cash. På vägen till O'learys (som skulle stänga den kvällen) stötte vi på en smärt liten kille som ville "förhandla" lite med Jennifer. Jag pratade i telefonen så jag hann inte uppfatta vad dom pratade om men tydligen hade han 3 gram ***** i jackan.. Hahaha! Han ville att vi skulle med på efterfest.. Herregud alltså!
Inne på Olles var det inte så mkt folk, trots att det var bartömmning så vi tog en öl där sen gick vi vidare. På Irish var det halvdött också.. Så vi började undra vart allt folk var. Jag ringde brorsan och frågade vart nya espan låg (hade hört att dom skulle ha premiär den kvällen) men jag hörde bara ett jävla liv "Vi är på Avenyyy!!" Så då bestämde vi oss för att dra till Aveny. Där var folket. Åldersgränsen var 23 den kvällen men vi tänkte prova ändå och vi kom in! Massor med folk och bra liveband, kunde det bli bättre?
Freddan kom och hämtade oss vid 3-tiden också drog vi till Donken sen körde han hem mig. Tack för en grymt kul kväll, gumman!
Igår (söndag) tog vi det bara lugnt. Vicky, jag och Bea skulle egentligen på bio men jag försov mig.. Jävla skit.. Skämms som fan men jag var så trött att jag inte visste vart jag var. Hade varit uppe med Ted typ hela dan sen skulle jag lägga mig och vila/sova en stund också blev det så.. Men vi ska ta det till helgen istället. Bra det!
Nej nu ska jag skriva klart "Stjärnhimlen", är ju redaktör för den sidan i tidningen UFO-Raden.




Over and out
M




Kommentarer
Postat av: J

Tack själv gumman det där måste vi göra om inom en snar framtid;) Haha vilka härligt lysande ögon Puma har ;P kramkram

2009-08-31 @ 18:45:34
URL: http://jefinner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback