Kvinnor är starkast!

Publicerat: 2009-08-27 Kl: 21:44:15 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

I 2 dagar har jag "bara" varit hemma. Inte så bara när man är mamma inte. Man har fullt upp ändå med sin lilla valp och allt annat som ska fixas och donas. Brorsan sms:ade mig typ 08:45 igår och frågade om han kunde komma över. En kvart senare var han här. 30 min efter det ringer en rektor från en skola till honom och erbjuder Fredrik en musiklärartjänst! Snacka om att vissa har tur! Idag får man ju gå på knäna för att få jobb. Brorsan är bra duktig på att lära ut och spela alla möjliga instrument så det här är han helt klart värd! Efter det "chock-samtalet" fick vi för oss att dra till Birsta och fixa ramar åt våra fina egypten-målningar som vi fick av mamma efter hennes resa dit. Mamma skulle ändå till mormor så hon kom hit och var barnvakt åt oss medans vi tog oss en tripp till Birsta. Strax innan mamma kom så dök även Susanna upp så det blev mer eller mindre fullt hus här igår. Alltid trevligt! Freddan, jag och Susanna drog till Birsta en snabbis och inhandlade ramarna och lite annat. Sen när vi var klar därute så följde brorsan med tillbaka hit hem så cuttade jag håret på han.
Nej jag är ingen frisör, men jag har lite skills! Det blev faktiskt bra! Riktigt bra. Freddan fixade även Spotify åt oss igår så nu poppar man musik hela tiden, tack tack tusen tack!
Idag beställde jag massa kläder till Ted, han har växt ur hur mkt kläder som helst så det var mer eller mindre panik att beställa. Hade 50% rabatt på HM så det var bara att beställa. Skönt. Vid två tiden kom brorsan (idag igen) och skulle borra några hål i ted's rum, men då orkade inte hans borrmaskin (jävla betongväggar).. så imorrn kommer pappa med sin borrmaskin (hahaha) och ska försöka. Mamma kom också hit förut.. Hon hade varit i Birsta så hon hade vägarna förbi. Fick hjälp med massa grejjer av både hon och Freddan, tack så mkt! Som stressande mamma är det guld värt att få hjälpande händer, det behövs alltid!
Nu sitter jag här vid datorn.. Mange har nyss ringt och sagt att motorn på lastbilen har gått sönder.. Och han är i Långsele! Så nu har han varit på jobbet sen 8 i morse, samma tider gäller imorrn också.. Det blir såna här långa dagar för honom när han kör till Östersund. Det är kul att han får köra långtradare och såna här långkörningar.. Men det är mindre kul för mig.. och Ted..




Over and out
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback