2012

Publicerat: 2009-11-23 Kl: 14:18:15 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Mange och jag var och såg filmen "2012" igår, på bio. Man måste se den på bio med tanke på alla specialeffekter. Satt ett tag och höll i mig i stolen för det kändes verkligen som att man åkte med, i t.ex vissa flygplansscener. Då har man lyckats bra med en film. Vissa saker var lite överdrivna, eller ja, hela filmen var överdriven men jag kan mycket väl tänka mig att det kommer bli precis sådär om vår kära jord skulle gå under. Men det var det som var just så "härligt" med filmen, att den var överdriven. Jag satt och gapade mig igenom hela filmen, just för att den var så underbart fett överdriven. Det är en sån där film då folk säger "Ah vad fet den var men det där kommer aldrig hända, värsta överdriven, haha.." Men hängde man med på geografilektionerna på gymnasiet då vet man att det kan bli precis sådär om plattorna på jorden börja röra på sig. Tsunamin i Indonesien 2004 orsakades av en undervattensjordbävning, som ofta uppkommer av plattektonik, dvs när en platta trycks under en annan platta. Några öar utanför Sumatras kust har förflyttas 20 meter och hela jordklotets form och rotation sägs ha påverkats en aning! 
Om man vänder och vrider på saker och ting så kan man nog hitta vilka förklaringar som helst. Maya-kalendern tar slut 21 december 2012, okej..? Min kalender har varit slut i ett år, har inte tagit mig i kragen och köpt en ny. Vad ska då hända 2012? Jo, tydligen kommer solen stå i rak linje med Vintergatan. Vissa tror att det då kommer bli massvis med vulkanutbrott, översvämningar, extrema jordbävningar, tsunamis, you name it! Med andra ord: jordens undergång. Mayaindianernas äldste, Apolinario Chile Pixtun, försöker tona ner den här hysterin och är mer oroad över Mexicos vattenbrist.. (?) Isaac Newton, vetenskapsmannen, trodde att Gud's planer för universum stod i Bibeln så han ägnade 50 år till att försöka förutspå jordens undergång. Han kom då fram till år 2060. Det var det mest definitiva datumet, ansåg han. Jag tror inte att vi kommer få reda på när vår jord går under, om den ens gör det? Solen kommer explodera om typ 5 miljarder år, då är vi med säkerhet brända bullar på en kokande plåt.

Lite bilder!


Wake up call. Man håller i sig i gallret och låter som en indian!

Morbror Fredrik och en nyvaken Ted


Busar

Min nya hårfärg!

Ted ute på Stornäset

Over and out
M




Kommentarer
Postat av: Madde

ÅÅh sööötaste lillkillen =)

2009-11-23 @ 22:12:27
URL: http://madolf.blogg.se/
Postat av: Viggo

Wow, ett väldans intressant inlägg!

Teddy är urgullig som vanligt och du passar i rött hår ^^ Kram gumman

2009-11-25 @ 12:55:37
URL: http://viggovarnamnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback