Dammsugarförsäljaren..

Publicerat: 2009-11-26 Kl: 19:38:13 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Igår trodde jag aldrig att dagen skulle ta slut. Hade sovit dåligt. Klockan 9 hade jag telefonintervju, var supernervös. Sov nog dåligt pga det också. När det var klart kom mamma hit också åkte vi till Birsta. Sen fikade vi här, jag bjöd på min misslyckade rulltårta. Efter det städade jag undan lite här, plockade och så. Brorsan ringde och sa att han och Susanna skulle komma över och hämta kamerasladden till kameran han lånat av oss. Mange kom hem, började med maten. Jag trodde att kamerasladden var vid datorn, som den brukar. Men den hade gått iväg och gömt sig i Ted's rum. Och det var ett jävla letande och funderande innan jag hittade den.. Herregud, jag var så trött och less. Jag bjöd även dom på den misslyckade rulltårtan. När dom hade gått så tänkte vi precis sätta oss och äta, då ringer det på dörren. Jag tittade i nyckelhålet. Där stod en ledsen granne, typ, trodde jag. Så självklart öppnade jag. Det visade sig vara en dammsugarförsäljare! Hon babblade, och babblade och babblade. Jag lät hon komma in och visa dammsugaren hon sålde. Trodde aldrig hon skulle gå. Det var prat om alla dessa munstycken, filtret, slangen. Filtret var tydligen nästan lika bra som luftfiltren i operationssalar. Ja vad ska man säga. Den var ju helt klart bra, jag fick prova att dammsuga själv. Efter allt babbel och dammsugande skulle jag då få reda på priset. När folk kommer hem sådär och visar en värstingdammsugare, då vet man att den kostar mer än vanligt. Bruden hade ett kampanjepris, då fick man dammsugaren, luftrensare och tvättlappar man kunde tvätta 700 gånger i tvättmaskinen. Priset? 35000 kr! Ville vi bara ha dammsugaren skulle vi "bara" behöva betala 18860 kr. Ja, vad ska man säga. Hon hade varit hemma hos ett annat par tidigare under dagen. Dom hade nydligen köpt en dammsugare för 47000 kr men då den lät som ett flygplan så köpte dom den här för 18860 kr, också. Hade jag 47000 kr, bara sådär, då hade jag ALDRIG köpt en dammsugare för alla dom pengarna. Men dom kanske var ett hypersjukt par som var jättejättejätte allergiska och var tvugna att ha just 2 dammsugare för 65860. Hon ringde upp oss idag och frågade om vi inte skulle köpa den ändå. Jag sa att det var för mycket pengar. "Varför är det för mycket pengar då?" svarade hon. Ja, tänk med hjärnan och inte framstjärten så kommer du nog på det!



Äpplegröt är mumsigt!

Vi <3



Halsband kan man också äta, eller inte..

Ted's stjärt i solljus

Det är så roligt att sitta på pappas axlar!

Over and out
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback