Snön har kommit!

Publicerat: 2009-11-06 Kl: 17:06:06 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Fredag redan och ingen bloggning på hela veckan. Jag skyller på vädret. Solen har inte tittat fram på över en vecka, skärpning! Tänk vad vädret påverkar en, helt sjukt. Men så kom ju snön igår, lagomt när man inte lagt på vinterdäcken. Vägen var som såpa och bilen som bambi på hal is, ingen bra kombination med andra ord. Jag körde Mange till jobbet igår och sen for jag med bilen till verkstan. Det var tidigt på morgonen så jag var osminkad, nyvaken och extremt trött. Då ser man ofta mkt yngre ut än vad man är. Jag såg säkert ut som 14 år. Mamma kom dit och skulle skjutsa hem mig och var med in när jag lämnade bilnyckeln. Killen jag ställde alla frågor till svarade till mamma! Alltså när jag ställde en fråga då tittade han på mamma och gav svaret till henne som om att jag var utan körkort och hade inte alls kört bilen. Fan vad kränkande. Dumma människa.
Jennifer hämtade mig och Ted vid 12-tiden också for vi ut till Berga (Njurunda) och hälsade på hennes mamma och deras nyinköpa lilla vovve Hjalmar. Gud så söt han var, och busig. Men man får vara busig när man är liten. På kvällskvisten for jag, Sofia, Jennifer och hennes Fredrik ut till Birsta. Vi kom dit 1 timme innan stängningsdax så det blev lite stressigt men jag handlade det jag skulle. Idag har vi inte gjort så mkt. Ted vaknar på nätterna och "pratar" nu så det blir inte mycker sömn kan jag lova. Han har börjat säga "da da da.." nu och upptäckt fötterna och det tycker han är så roligt. Så han provar sina förmågor på nätterna när han råkar vakna till. Blir desto svårare att somna om då. Hoppas vi ska iväg och byta däck nu då, mina pojkar ligger och sover.. (?) Häromdan när jag var på Citygross så hörde jag en konversation mellan två stycken som jobbade där. Det var så roligt och höra. Dom pratade om vikten och att vara mamma. Ena kvinnan sa "Ja när jag var mammaledig så trodde jag att jag skulle vara ute mycket och promenera men jag åt massor med muffins.."
Ha en bra fredagkväll!






Over and out
M



Kommentarer
Postat av: J

va fin bloggen din har blivit:) åh vilka sötnosar :D kram

2009-11-07 @ 19:53:57
URL: http://jefinner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback