Eyjafjallajökull

Publicerat: 2010-04-16 Kl: 10:38:06 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Jag diggar rubriken; Eyjafjallajökull. Ett otroligt vackert namn på en vulkan vars utbrott nu gör att de flesta flygplatser har stängt. Vulkanutbrott är fascinerande tycker jag. Lava som exploderar upp ur marken, stekhett.
Det händer grejjer hela tiden i världen nu. Fan, det får inte vara början till jordens undergång. Om det nu skulle vara undergången så är jag otroligt glad och tacksam över att ha fått världens finaste barn. Livets uppgift.

Rubriken på aftonbladet's hemsida just nu skrämmer mig. Det står: "Utbrottet riskerar att väcka Katlas vrede.."
Katla är vulkanen som ligger intill Eyjafjallajökull.

Ted och jag ska promenera ner till stan snart med vulkanaska över våra huvuden. Coolt, men skrämmande.


Eyjafjallajökull

Over and out
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback