Öppna förskolan

Publicerat: 2010-04-01 Kl: 17:54:17 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Vaknade till världens tråkigaste väder, dimma. Finns det nåt deprimerande väder? Regn, rusk och dimma. Usch. Ted och jag for till Skönsberg för att besöka öppna förskolan tillsammans med Therese och hennes Milla + Camilla och hennes Leon. Det var trevligt där. Inte så mkt folk men det är ju påsk nu, kanske därför? Det var som ett dagis typ. Vet inte vad jag hade föreställt mig egentligen. Ted var lite avvaktande i början men sen "kom han igång", dvs började leka och krypa runt. Tror han tyckte det var roligt. Efter vi varit där for vi ner till stan och åt lunch. 80 kr för en vegetarisk buffé som såg ut som krafs. Inte bra. Men det var trevligt. Ted bajsade mitt under vår lunch så jag fick gå runt och leta ett skötrum i närheten av lunchstället. Det var inte alls långt, tur det. Skötrummet var trångt, kallt och jävligt. Själva skötbordet var precis där dörren var, så dåligt. Så när vi skulle gå ut från skötrummet fick jag lyfta det där bordet så jag kunde öppna dörren. Spärren på bordet verkade ha gått sönder, eller nåt.

Efter lunchen gick vi runt en stund på stan och kikade. Jag och Therese tog en tripp på Kulturmagasinet efter att Camilla och Leon farit hem. Det väcker såna minnen så fort jag går igenom det där "muséet" dom har. Första gången jag gick där var jag 6 år tror jag, och det ser likadant ut nu som då. Samma spännande gångar och saker att titta på. Nostalgi! Sen hur dom har stoppat upp den där hästen kommer jag aldrig att förstå. Therese och jag stod och funderade på det där. Hur stoppar man upp en häst och får den att stå på samma ställe (med fejkryttare på) i över 15 år? Måste fråga någon nästa gång jag är där.

Nu sitter jag och avnjuter en gudomlig middag; en vegetarisk flygande jakob. Mums. Snart ska jag åka och hämta min kära karl som har varit borta på jobb sedan igår eftermiddag.


Ted, Milla och Leon

Over and out
M




Kommentarer
Postat av: Anonym

Antar att det var du som kommenterat på min blogg? Å jag kan bara säga att du coh jag har väldig tlika smak. Flera av dom namnen som du skrev har jag med på min "lista". Ett utav dom har jag tänkt extra mycket på dom senaste dagarna :o)



Hoppas du mår bra!



Kram Johanna

2010-04-04 @ 11:34:06
URL: http://johannawistorm.blogspot.com
Postat av: tres

Hej på er! Tack för senast! Va jättemysigt! Glad påsk! :)

2010-04-04 @ 18:14:23
URL: http://snuutan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback