Promenad till stan

Publicerat: 2010-04-16 Kl: 21:34:02 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Ted och jag tog oss en promenad ner till stan vid 12-tiden. Vädret var bra, men blåsigt. Typiskt. Någon kilometer innan "slutstation" började det svida rejält på höger häl. Det var så dags för skavsår nummer 2. Har ett redan på vänster häl sen en promenad här om dagen. Anledningen till dessa skavsår är att jag inviger mina vår/sommarskor.
Slutstationen var hos mamma, med andra ord i hamnen. Hon bjöd på falsk äppelkaka, för god för mitt eget bästa. Min mamma är den bästa bagaren jag vet. Jämför alltid mina egna bakverk med hennes.

Vi mötte upp Sofia på stan vid 16-tiden. Vi gick en runda på stan, hyrde bl.a filmerna vi ska ha till filmkvällen imorrn. Sen tog vi bussen hem. Behändigt och bra.

Snart är det filmen Ransom på tv. Tänker alltid på brorsan och pappa när jag ser den filmen. Dom skulle nämligen se den på bio (när den gick på bio alltså) men dom fick inte se den. Filmen ansågs vara alldeles för våldsam för brorsan (han var ca 13 år). Man brukar ju få gå på vissa filmer om man har sin förälder med, men tji fick dom. Filmen var alltså för våldsam.

Nu ska jag äta karra!


Världens finaste på promenaden till stan


Konstiga skulputer i hamnen


Jag trodde att det här var en levande staty som kunde röra på sig
om man betalde, haha!


Over and out
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback