Året 2009

Publicerat: 2010-01-02 Kl: 13:14:02 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Så var det ett nytt år. Får alltid ångest när det ska bli ett nytt år, är alltid så mkt roligt och minnesvärt som hänt under året. Känns som att det försvinner i och med ett nytt år, men så är det ju inte. I minnet bevaras allt! Största händelsen 2009 var att vår älskade lilla pojke kom till världen, det gör 2009 till det bästa året någonsin. Mår fortfarande dåligt över att jag fick en mardrömsförlossning som höll på att sluta mycket dåligt, men jag är evigt tacksam till att sjuksköterskorna, doktorerna och fotfolket gjorde så att allt gick bra, tack! Undra vad som kommer hända 2010? Mitt absoluta nyårslöfte är att jag ska få ett fast jobb och att efter det kunna köpa en sån där rosa bubbla (bil) att glida runt i. Vilken dröm! Ett fast jobb står jag fast vid att jag ska "fixa". Det är jävulst svårt att få ett fast jobb nu för tiden men jag ska fan kämpa mig till ett. Jag söker massvis med jobb så jag hoppas på feedback. Man kan inte vara springvikarie nu när man har barn, man måste veta att man har en lön varje månad, inte hoppas att man får det. 2009 var året då jag tog mitt efterlängtade körkort, vi köpte en lägenhet i Bosvedjan (dit jag sa att jag aldrig skulle flytta men trivs nu jättebra här) som vi renoverade, vilket var ett jävla slitjobb med tanke på lortgrisarna som bodde här innan oss.
Tänkte att jag skulle fylla i en sån där "året som var-lista" som alla andra bloggerskor har gjort.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Födde barn
2. Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja. Madde, Vicky, Joanna
4. Dog någon som stod dig nära? Nej,men söta tanter och gubbar jag vårdat på jobbet..
5. Vilka länder besökte du? Thailand (i mina drömmar)
6. Är det något du saknat år 2009 som du kommer att ha år 2010? Ett fast jobb
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 25 maj
8. Vad var din största framgång 2009? Att jag födde barn och lyckades ta mitt efterlängtade körkort
9. Största misstaget? Att jag gick till en frisör som förstörde håret på mig, fick en kemisk klippning så håret bak är ca 2-3 cm långt..
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Yes, förkyld. Räknas kejsarsnitt som en skada? Hade/har iaf ont där fortfarande, till och från. På vissa ställen runt om snittet är det ingen känsel..
11. Bästa köpet? Spjälsängen
12. Vad spenderade du mest pengar på? Blöjor, barnmat, räkningar
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ted och Magnus
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Black eyed peas- I gotta feeling,
Tupac-Changes, Kent - Utan dina andetag
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare
16. Vad önskar du att du gjort mer? Tränat
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Ätit mindre karameller
18. Hur tillbringade du julen? Städade, agerade chaufför under större delen av dagen, firade sedan med min kära familj ute i Stornäset.
19. Blev du kär i år? Absolut, i mina favoritkillar, Ted och Magnus.
20. Favoritprogram på TV? Greys Anatomy
21. Bästa boken du läste i år? Bästa och bästa, läste boken "Vänta barn" säkert 1000 gånger.
22. Största musikaliska upptäckten? Lady Gaga!
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Pengar och en riktigt bra födelsedagsfest som jag aldrig kommer glömma.
25. Något du önskade dig men inte fick? En tårta!
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Vi fikade här hemma först, släkten. Sen hade jag födelsedagsfest på kvällen med mina vänner.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Nej, fick/hade allt jag någonsin kunnat drömma om.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Haha ja.. kamelonten?
29. Vad fick dig att må bra? Ted och familjetryggheten
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Chad Michael Murray
31. Vem saknade du? Sunny (hunden vi hade när vi bodde i Västerås)










Over and out
M



Kommentarer
Postat av: Therese

Åh vilka fina bilder och vad fina ni var på dopet! :) Härligt att se :)

2010-01-12 @ 15:00:41
URL: http://snuutan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback