Bogsering

Publicerat: 2010-01-23 Kl: 19:32:27 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Idag har varit en rätt lugn dag. Inte gjort många knop förän vid 17-tiden då jag och Mange skulle försöka få igång mammas bil, corradon. Jag bogserade, för första gången i mitt liv och Mange försökte få igång corradon. Vi lyckades en gång, men då kom en gammkärring och blockerade vägen för oss och var helt galen. Hon sa att vi skulle flytta på oss så att hon skulle kunna komma fram. "Ja men vi bogserar här", sa jag. "Ja men det skiter jag i, jag måste fram!!" sa surisen. "Kör runt då, sa Mange. "Nej! Jag har bråttom". Vilket spån. Som om att man kan ta bort bilen, som inte går att starta, i händerna och lyfta bort den. Till slut så backade hon iväg, precis som gammfolket gör, med massor av gas! Vi ska göra ett nytt försök med corradon nån dag framöver. En sak är säker, ännu finns det liv i pärlan.


Over and out
M





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback