En onödig diskussion

Publicerat: 2010-01-17 Kl: 00:51:30 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Homosexuella och deras rätt till adoption m.m har diskuterats länge. För någon dag sen kommenterade jag en blogg och sa vad jag tyckte om ämnet. Då tände det till hos en tjej som genast kommenterade det jag skrivit. Jag skrev bland annat om vilken fin kontakt man får med barnet när man ammar. Att jag tycker mamma+pappa+barn är bättre än pappa+pappa+barn och det här med att man har fått en puppa och en snopp av en anledning.
Det brann för tjejen och hon kommenterade genast tillbaka. Som en käftsmäll rakt i ansiktet. Som att hon haft en bad day och måste få ut aggressionen nånstans. Gå och boxas istället, kvinna.
Sen så fortsatte jag kommentera tillbaka, och hon tillbaka mot mig. Sen skulle hon absolut inte kommentera något mer, men gick ändå in och tittade om jag kommenterat, och kommenterade tillbaka, igen.
Nånstans därimellan kommenterade en okänd individ som höll med mig. En smärre catfight, utan hårtussar.
Sånt där tycker jag är så onödigt. Det är ett fritt, demokratiskt land. Man ska få säga vad man tycker och tänker utan att nån börjar hoppa på en som om man vore Gudrun Schyman. Diskussionen var extremt onödig, kanske nödig för henne? Hennes fula kommentarer gjorde att jag var tvungen att kommentera tillbaka, men nu lägger jag ner, orkar inte hålla på. Finns vettigare saker att göra. Stridsyxan är nere nu.
Kasta inte sten i glashus.

Over and out
M



Kommentarer
Postat av: Susanna

Det gick verkligen hett till där i kommentarerna i min blogg men jag måste säga att jag tycker du är otroligt modig som ens säger vad du tycker. Det är inte alls många som vågar säga helhjärtat vad de tycker och tänker kring olika saker. Så tummen upp till det! :) Och du... tack för fikat igår och det fina sällskapet.

2010-01-17 @ 11:28:33
URL: http://birthofanewday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback