Aroma Tech?

Publicerat: 2010-01-13 Kl: 09:24:23 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Åh vad skönt det känns med en ny bloggdesign. I love it!
I fredags blev jag uppringd från ett företag där jag sökt jobb. Dom ville att jag skulle komma på intervju. Blev såklart jätteglad. När jag frågade tjejen vad jag skulle ha med mig till intervjun så sa hon "ett glatt humör". I vanliga fall har man med sig betyg och liknande papper när man går på intervju för att styrka att man har just en gymnasieutbildning eller vad det nu kan vara för viktigt. Eftersom hon sa att jag bara skulle ha med mig ett glatt humör blev jag lite misstänksam och gick direkt till datorn för att googla upp företaget. Det kom upp en HEL del massa skit om dom. I min letan efter deras hemsida kom det först upp varningar om det där företaget och hur ungdomar blivit lurade av dom m.m. Jag blev helt kallsvettig! Pratar såklart om det ökända företaget Aroma Tech. Dom har gått under flera olika namn de senaste åren, bl.a Svenska G3. Ju mer jag sökte på dom, ju mer skit kom det fram, om slavliknande förhållanden och urusla arbetsvillkor. Många hade tackat ja till en gåva, som var en dammsugare värd 25 000 kr. En sån dyr typ av gåva räknas in som inkomst så flera ungdomar hade skatteskulder upp emot 12 000 kr. Jag blev mer och mer avskräckt så jag tackade nej till intervjun i måndags. Vad skulle jag ha svarat på frågor som t.ex varför jag hade sökt det där jobbet? Nej, jag är lättad över att jag inte gick på intervjun, har läst av andra att det är svårt att bli av med det där företaget.
Mange jobbade 7 dar på raken förra veckan. Inte alls roligt men jag och Ted hade det trevligt ändå, som vanligt.
Igår var Mange äntligen ledig en dag så vi var ute och gick i det fina vädret och hälsade på Kurt.
Idag vet jag inte vad vi ska hitta på. Förslag?







Over and out
M




Kommentarer
Postat av: Sanna å Stella

Hej!!

Har Ted klippt sig? så söt han är!! Känner du för att komma ut å jobba lite? Jag är så nöjd me att va hemma=)

2010-01-13 @ 15:40:58
Postat av: Malin

Haha, nej han har inte klippt sig. Håret har växt något enormt sen han föddes, that's all! Ja jag vill börja jobba, föräldrapenningen går ju knappt att leva på!

2010-01-14 @ 08:28:21
URL: http://duskaintemedpawillys.blogg.se/
Postat av: Karoline&Oliver

Gud vilken tur att du tackade nej .

Jag fick jobbet direkt utan att ens komma på intervju?:S

Jag gick några dagar och fattade sedan att detta bara var en stor bluff.

Vi fick slava åt dom GRATIS i 7 dagar från 07.00 till ca 23.00 och ringa runt till kunder och försöka lära oss om dammsugaren.

Den 7 dagen så bad jag min sambo att hämta mig runt 19.00 för att vi skulle bort.

Och gissa om dom blev sura?

Dom släppte knappt iväg mig.

IDIOTER . Ursäkta men dom är det.



Joel ville bara skicka en ansökan för skoj skull till dom när dom sökte personal 1 år senare kanske.



I ansökan så skrev han såhär :



Jag heter Bengt och jag älskar volov bilar för jag tycker att det är coolt.



Gissa om han fick jobbet?

Svar: Ja :P



Du är värd något bättre.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback