Småfolket

Publicerat: 2010-01-20 Kl: 22:36:13 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Idag har vi varit och hälsat på hos Vicky och Benji. Bea och Matilda kom också dit och gjorde oss sällskap. 3 bebisar tillsammans är inte alltid lätt att hålla reda på. Ingen får ha någon leksak ifred och nappar är alltid lika intressanta. Men det är så kul att se dom leka tillsammans. Småfolket together liksom, inte bara mammor och pappor hela dagarna.
Jag och Ted for och hämtade upp mamma också tog vi oss en tur till Birsta där vi hittade lite smått och gott. Jag fyndade en BH också köpte jag lite mumin-kläder till Ted. Det är någonting med just Mumin som är helt förtrollande tycker jag, samma sak med Pingu. Kanske är musiken eller alltihopa? Går inte att sätta fingret på.
Tycker den här beskrivningen av Mumin är så gullig:

"Mumintrollen bor i Mumindalen i ett högt, cylinderformat blått hus som Muminpappan själv byggde efter sin stormiga ungdom med hattifnattarna. Muminpappan bär alltid en svart hatt och Muminmamman ett förkläde och en handväska. Mumintrollet umgås med sin flickvän Snorkfröken och med vännerna Sniff, Snusmumriken, Lilla My med flera. Mårran och Isfrun är gestalter som de flesta i Mumindalen är rädda för."
Taget från Wikipedia

Man kanske skulle dra ihop ett gäng och besöka Muminvärlden i vårat vackra grannland Finland? Skulle vara riktigt roligt!
Vann förresten en läcker overall till Ted på Tradera igår. I storlek 86. Ska bli kul och se om den är lika cool i verkligheten som den var på bilderna. 



Benjamin och Ted

Over and out
M



Kommentarer
Postat av: Viggo

Jag var i Mumindalen som liten, jätteroligt ^^

2010-01-21 @ 11:36:12
URL: http://viggovarnamnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback