Snälla medmänniska!

Publicerat: 2010-01-05 Kl: 10:11:13 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Ångesten har släppt. Efter typ 3 veckor av väntande får jag min föräldrapenning nu på fredag. Som jag väntat! Försäkringskassan anställer många personer som är mer eller mindre förståndshandikappad men så finns det också små änglar som man ibland får prata med när man stått i kö i 30 minuter. Riktiga medmänniskor. Försäkringskassan glömde ju bort mig i december och jag fick därför ingen föräldrapenning, fick då ringa efter nya papper och hålla på och jävlas. Alla vet ju hur många frågor det är som man måste fylla i för att kunna skicka iväg dom papprena. Huva, det är som ett träningspass innan man är färdig. Men nu är det alltså klart, gud så skönt.
Igår gick det bättre för Ted att somna. Det tog bara 15 minuter, till skillnad från i söndags när det tog en hel timme. Det går framåt, sakta men säkert. Jag tycker det är svårt att veta vad Ted ska äta, egentligen. På BVC säger dom att i den här åldern ska barnet äta 2 riktiga mål om dagen, 2 mellanmål + frukost och kvällsmål. Visst, Ted kan äta 2 burkar mat varje dag + 2 såna där fruktburkar men vissa ger ju gröt som t.ex lunch, då undrar jag, är ett mål gröt lika näringsrikt som 1 burk typ spagetti&köttfärssås? Jag tycker det är lite svårt det där. Men just nu äter han ca 2 brukar om dagen. Det blir riktiga många burkar i månaden, närmare bestämt 56 stycken! Hur gör ni andra mammor? Äter era små kusar 2 brukar mat varje dag?

Ted äter så här:
* Frukost: 1 portion äppelgröt + vatten
* Mellanmål: Antingen ersättning eller nån burktjosan
* Lunch: 1 halv/hel burk mat (ibland efterrätt)
* Mellanmål: Antingen ersättning eller nån burktjosan
* Middag: 1 halv/hel burk mat (ibland efterrätt)
* Kvällsmål: 1-2 portioner äppelgröt + vatten




Over and out
M




Kommentarer
Postat av: Madde

Jag brukar ge Thea gröt till lunch ibland med frukt puré och en frukt efter.. hon ÄLSKAR gröt och föredrar nästan oftast det till lunch än vanlig mat. O ja gröt är näringsrikt och helt utmärkt som lunch =)

2010-01-06 @ 14:45:22
URL: http://madolf.blogg.se/
Postat av: Angen

Stor killen =)

jag jobbar som personligassistent! =)

2010-01-07 @ 10:11:19
URL: http://angenf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback