Höst?

Publicerat: 2010-07-22 Kl: 18:37:57 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Ja, ursäkta rubriken men det känns faktiskt lite som om att hösten är på G. Tyvärr. Det är ju mycket mörkare på kvällarna nu. Sommaren har bara flugit förbi i ett svep. Typiskt. Surt. Jävligt.

Just nu går Piff och Puff för fulla muggar på tv:n. Är noga med att inte Ted ska se massa hemskheter på burken, därför slår jag ofta på nån barnfilm eller har barnkanalen på, eller har tv:n avstängd. Svårare än så är det inte.

Det går bara bra och jobba. Man är som en svettsvamp varje dag. Det är himmelens varmt på jobbet och man sliter med hela kroppen så det finns aldrig nån risk att frysa.

Har kommit in på en utbildning nu här i höst. Trodde aldrig att jag skulle komma in på den men är överlycklig att jag gjorde det. Ubildningen heter "Kvalificerad undersköterska i avancerad sjukvård/rehabilitering". En 1-åring utbildning på distans. Det är en kompetens som VERKLIGEN behövs så därför tog dom bara in ca 20 stycken. Och jag är en av dom som kom in. Känns skitbra.

Farsan köpte ny bil i söndags, jag köpte nya skor till Ted för 300 kr och jag kan säga att dom redan är halvt trasiga. Hur trött blir man inte? Vet inte hur han lyckas förstöra dom. Han har liksom skrapat sönder frampå skon. Det händer då han är på dagis och är ute och leker. Nån som har något tips på skor som håller ett tag!?



I Bänkås

Med Edwin i Grönviken


Kvällsfika :)

Over and out
M






Kommentarer
Postat av: Jenny

Grattis Malle!! Vad roligt att du kommit in på utbildningen! Lycka till med pluggandet!

2010-07-22 @ 23:52:37
URL: http://urpluggad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback