Storasyster?

Publicerat: 2010-07-26 Kl: 21:30:14 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

När jag hämtade Ted på dagis idag så träffade jag en tjej där som nog var någon typ av semestervikarie.

"Hej! Vem är du storasyter till då?" sa hon glatt till mig.
"Storasyster!?!?" sa jag lite upprörd
"Ja?" sa hon glatt.
"Jag är ingen storasyster! Jag är mamma till Ted!!!" sa jag ordentligt.
"Oj, okej. Men, men du såg så ung ut så jag trodde det.." sa hon och skämdes så in i norden.
"Ja, jag vet att jag ser ut som 15 men jag är 22 och det är väl inte så ungt? Eller?" sa jag bestämt.
"Eh, nej..." sa hon blygt.

"Ja, hur har det gått idag då?" sa jag.
"Ja, det har gått bra. Jag bytte en blöja på honom förut och det gick JÄTTEBRA!" sa hon jätteglatt.

Okej, bra då vet jag att dagen gått bra. Kanoners.. Suck.

Som tur var kom en ordinarie och hon berättade att dagen gått jättebra m.m. Ordentlig info, det gillar jag. Inte massa snack om var det var för matrester i bajset.

Säga vad man vill om semestervikarier. Jag är själv en semestervikarie just nu. Men man tar ju reda på information först, innan man ropar ut syster, morfar etc åt höger och vänster.
Det är som om att jag skulle säga "Nej men hej, vem är du son till då?" till nån kille som hälsar på nån tant på jobbet. "Eh jag är gift med den tanten!!!" Gud så pinsamt. Han skulle ju bli helt förstörd. Skulle aldrig vräka ur mig nåt sånt.

Ibland blir man lite less. Nu kommer jag hänga upp mig på det där HON sa. Huva.

Over and out
M



Kommentarer
Postat av: :)

spela roll? se det som att hon tyckte du var en ung & fräsch mamma? jag skulle tagit det som en fet komplimang & inte hängt upp mig på en sån sketen bagatall.

2010-07-26 @ 22:57:10
Postat av: J

Ja du gumman undra när man kommer att se "gammal" ut egentligen? hihi inte för att jag vill se för gammal ut men samtidigt så skulle det ju vara roligt att iaf inte bli tagen som en 15-16 åring allt för ofta haha :P Syns snart på jobbet, kraam

2010-07-27 @ 14:45:40
URL: http://jefinner.blogg.se/
Postat av: Madde

Ta det som en komplimang malin ;)

Va en 4-5åring på dagis som frågade om jag var Theas storasyster för ett tag sen också ha ha ;D

2010-07-27 @ 20:27:15
URL: http://madolf.bloggplatsen.se
Postat av: Mats

Toppen Malin. Du ser faktiskt inget äldre ut än när du var med Gunnar och mig på kruserna. Trevligt att läsa din blogg. Vi hörs snart igen.

Kram Mats

2010-08-02 @ 22:49:10
URL: http://ufo-matsblogg. bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback