Inskolningen på dagis

Publicerat: 2010-06-09 Kl: 14:01:53 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Dagistiden hittills har gått kanon. En grej stör Ted och det är att han inte kan springa runt som alla andra, men det kommer. Det bara spritter i hans ben när han ser alla andra barn. Igår ställde han sig på från att ha suttit på stjärten till att stå rak lång. Jag vet att han har gjort det hos sin farmor en gång tidigare men nu gjorde han det alltså igen. Jag tror att han kommer gå inom en snar framtid. Han försökte lite idag.

Igår var vi med och åt lunch med barnen. Det var potatisbullar, typ ingen tyckte om det, haha. Torrt och tråkigt kanske? En liten söt tjej åt upp hela syltfatet istället. Alla barn är så söta på dagiset. Jag äääälskar att det är så nära hem! Tar kanske 15 sekunder att gå dit.

Idag var dagen jag var så nervös över, Ted skulle nämligen sova efter lunchen på dagis, i vagnen. På senare tid har inte Ted velat sova i vagnen, allt annat har varit så intressant att titta på. Att han idag skulle sova i en stillstående vagn var för mig en gåta och ett stort orosmoment. När han väl somnar i vagnen vaknar han alltid när den stannat, så oddsen var inte på vår sida.
Förmiddagen bestod av en del gnäll, mest för att Ted var lite småtrött och inte kom överrens med sina (lite) för stora stövlar. Vi bytte till de vanliga skorna, åt lite banan och gungade, då blev humöret bättre.

Kring 11 gick vi in. Bytte blöja, tvättade händer sen var det dags för en liten sångsamling.
Lunchen bestod av fiskbullar. Godare än gårdagens mat (enligt barnen). Ted ramlade ur stolen när han skulle kika efter de andra barnen. Det gick på en halv sekund tror jag. Ingen var beredd. Men det gick bra, stolarna är ju så låga. Sen var det dags för sovningen. Jag gick med Ted i ca 3 minuter sen somnade han! Helt otroligt. Har aldrig hänt. Sen så sov han (när vagnen stod stilla) i ca 1 timme medans jag drack kaffe i fikarummet med några dagisfröknar. Världens duktigaste pojke! Vi gick hem efter det. Imorgon ska jag lämna han där vid 9 sen säga hej då och komma tillbaka efter några timmar, så får vi se hur det går. Jag ska ha telefonkontakt med hon som har hand om Ted. Det tar ju bara typ 15 sekunder att gå dit så händer det nåt är det bara att springa över.


Over and out
M





Kommentarer
Postat av: Susanna

Hej gumman! Gud så härligt och roligt det är att läsa om inskolningen. Att det gått så bra. :) Han är en sån fin pojke och jag är avis på dom som får ha honom hos sig på förskolan.

2010-06-13 @ 11:49:29
URL: http://smt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback