Louice <3

Publicerat: 2010-06-27 Kl: 13:00:37 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Natten till i måndags (21 juni) dog Louice, en av mina klasskamrater i Västerås, av hjärtstopp. Det känns fortfarande helt overkligt och så fort jag tänker på att hon är borta blir jag ledsen.
Louice var en sådan glad tjej. Hon var väldigt social och framåt, inte rädd för något.
Louice genomgick en lyckad levertransplantation 2002. 2004 kom hon till vår klass. Vi visste inte så mycket om henne men hon berättade för klassen vad hon varit med om. Det var väldigt lätt att prata med Louice.

Fotografera var något hon var riktigt bra på. Louice jobbade extra som vimmelfotograf.
Jag och Viggo var ovänner ett tag där på gymnasiet, en fredagkväll drog Louice ihop en förfest som både jag och Viggo gick på och den kvällen kommer jag aldrig glömma. Vi dansade lös på nattklubben Silk och låten "Smack that" förknippar jag alltid med den kvällen. Vi hade SÅ kul!

2006 hamnade vi på samma praktikplats, på varsin avdelning. Det var roligt. Louice fick den "värre" avdelningen med diverse olika äventyr som vi hade skrattade mycket åt efteråt. Louice tog sitt efterlängtade körkort på kort tid vilket var mycket starkt gjort. Jag vet själv hur svårt det var att ta körkortet.

En sommar var vi på Power Meet tillsammans och åkte raggarbilar. Louice var tuff och satt på biltakena. Jag var höjdrädd så jag satt nere i sätena istället. Haha! Ett riktigt roligt minne.

Louice hade riktigt fina hundar som hon ställde ut, dom hade vunnit flera priser.

Studenten 2007, ett minne för livet. Den traditionsenliga studentfesten på Blue Moon Bar var stel och en aning tråkig. Jag och Louice drog på bartömmning på Konrad istället och hade så otroligt roligt. Vi gick även på Oliwer Twist och en trubadur sjöng "För vi har tagit studenten.." till oss och alla där på krogen sjöng med. En sån känsla! Efter det gick vi till parken där alla studenter går och där stannade vi till 5 på morgonen.

Jag flyttade upp till Sundsvall efter studenten. Louice sjukdom gick upp och ner. Det blev flera sjukhusvistelser. Hon blev sämre och sämre. I måndags gick hon över till andra sidan.

Vila i frid gumman <3





Over and out
M



Kommentarer
Postat av: Viggo

Väldigt fint skrivet, fina bilder också. Jag saknar henne som fan och är skiträdd att någon annan ska dö i min närhet nu.. saknar dig stumpan <3

2010-06-30 @ 23:01:24
URL: http://viggovarnamnet.blogg.se/
Postat av: Becca

fint skrivet. verkligen! så synd på en sån fin människa :( hoppas hon har det bra på andra sidan!!

2010-07-12 @ 15:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback