1 år kontrollen

Publicerat: 2010-05-21 Kl: 11:58:34 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Igår promenerade jag från Bosvedjan till stan. Det var riktigt skönt faktiskt, tills störtskuren kom. Jag blev riktigt äckligt blöt. Hela skorna vattenfylldes och just pga det fick jag mysiga skavsår. Vi gick på stan med Therese+Milla, Camilla+Leon och Marie med sin lilla Max. Det var trevligt men blev stressigt för min del eftersom jag och Ted skulle hinna upp till BVC i Skönsberg till kl 15. Vi fick stå inne på Kulturmagasinet ett bra tag och vänta på att regnet skulle lägga sig. Så tiden bara rann iväg. Jag skulle ha handlat lite av varje till Ted men fick "bara" med mig 2 par shorts, en skjorta och 3 par strumpor. Sen drog vi gärnet till Skönsberg. Bra träning om inte annat. Kom fram prick i tid. Som vanligt fick vi vänta. Inne i rummet satt en ordentlig doktor och sköterskan. Han undersökte Ted på alla sätt och vis och sen var det dags för vägning+mätning. Hjärtat väger nu 9740 gram och är 74 cm lång. Efter det var det dags för sprutorna. Mange fick sitta med Ted då för jag tycker det är så hjärtskärande. Men det gick bra. Tokgrin men han blev rätt lugn ganska fort.

När vi kom hem åt vi middag och badade. Sen gick jag över till Sofia och bakade muffins. Satan i gatan vad snabb och bra vi är på bakning. Gjorde 3 plåtar på mindre än 1 timme.
När jag kom hem hade hjärtat fått lite feber och Mange hade gett han lite alvedon. Efter det sov han sött till 5 imorse.






Over and out
M



Kommentarer
Postat av: :)

men gud vilka lockar ungen har, vem har han ärvt dem av? :)

2010-05-21 @ 15:44:22
Postat av: tres

ja det var typiskt att det skulle regna precis då haha :S Men var synd att det blev så stressigt för dig :( Är aldrig kul att stressa sådär..men vi får boka in en ny fika när alla har tid :) Åsså ska Jennifer med också! ;P kram

2010-05-22 @ 11:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback