Pollenallergi

Publicerat: 2010-05-09 Kl: 15:48:30 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Pollenallergiker som jag är, blir jag vid den här årstiden alltid påmind om hur sköra vi människor är. Att man ska behöva vara allergisk mot träd och dylikt som finns på jordklotet. Helt sjukt. Jävulst töntigt.
Drömde inatt en dröm som kan liknas vid kaffe-begäret Rudolf har i Sunes sommar. Ni vet när han ser alla dricka kaffe överallt på badstranden. Hysteriskt roligt men den känslan är fan hemsk, när man är sådär extremt kaffesugen och man känner att man kan göra nästan vad som helst för att få kaffe.

Dom flesta har kanske sett "Emil i Lönneberga"-kollektionen på Lindex. Jag köpte en "Emil-body" där i veckan. Upptäckte till min förvåning att knapparna som sitter nere vid blöjan satt fast. Eller ja, när jag öppnade knapparna fastnade dom i varandra. Svårt att förklara. Åkte tillbaka till Lindex och fick byta. Tänkte att jag skulle prova om den bodyn var likadan, och det var den! Helt otroligt sjukt. Samma sak. Provade även på en till och även den gick sönder. Vilket skit! Hon i kassan blev förvånad och sa till sitt försvar att dom där sålde som smör i solsken och ingen har nånsin klagat eller lämnat tillbaka. Det var himla synd för det där plagget var riktigt fint.

Var ute med Rojja i skogen igår. En förtvivlad matte gick runt och letade sin lilla chihuahua som hade stuckit ifrån henne pga av några idiotiska ungdomar som smällt smällare mitt på dan, mitt i skogen. Att hitta en chihuahua i skogen är som att leta en nål i en höstack. Vi hjälpte henne att leta ett bra tag men det var fan omöjligt. Hoppas hon har hittat hunden.
Snart ska vi iväg och äta tacopaj hos mamma. Mums!



Rudolf är kaffesugen

Over and out
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback