Tiden går så fort..

Publicerat: 2010-05-06 Kl: 12:05:37 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

Kan inte ens fatta att det är maj månad redan. Herregud vad tiden har gått fort! Runt den här tidpunkten för exakt ett år sen var jag bra less på att vara gravid. Kommer ihåg att jag låg i vår säng och kikade på tv, bröt ihop totalt och sa till Mange att han skulle ta isär spjälsängen och ställa ner den i förrådet. Väntan på Ted var så olidlig att jag hade slutat hoppats på att han någonsin skulle ploppa ut. Den känslan är så hemsk. Jag visste liksom inte vad jag skulle ta mig till. Inga värkar, inga tecken alls på att förlossningen skulle starta. Ett par av mina favoritsommarskor gick även sönder runt den här tiden. Fötterna var så vattenfyllda och svullna så tygskorna sprack sönder lite. Haha! Man var bra less alltså. Men man ska ju bli less på slutet av sin graviditet, säger dom. Så att man blir triggad att vilja föda. Jo tack, föda var det enda jag ville. Sen när man väl ligger där med jordens värkar, då vill man bara gå hem och lägga sig.
Vad har vi gjort hittills i veckan? I måndags var jag och Ted i Birsta med Vicky och Benjamin. Min Mange + Mange var också med. Träffade Joanna och Edwin också. I tisdags hälsade jag på hos mamma. Mange och jag såg Avatar, vilken besvikelse. Kan beskriva filmen så här; en blandning av Pocahontas och Terminator. Tur att man inte betalade och såg den på bio. Igår var vi nere på stan en sväng. Mamma och jag gick på ett infomöte på Kulturmagasinet medans Mange och Ted kikade runt på stan. Idag blir det nog Birsta för mig och Ted igen.






Over and out
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback