"Titta!"

Publicerat: 2010-05-14 Kl: 21:19:00 | I kategori: ♥ Ted 0-1 år ♥

För prick ett år sen gjorde jag sista besöket hos min barnmorska (läs inlägget här). Det var ett rätt tröttsamt möte. Det var varmt och jävligt, jag hade gått över tiden 5 dagar och trodde inte att jag någonsin skulle få föda. Rent utsagt; deprimerande. Känslan går inte att förklara för dom som aldrig varit gravida. Jag trodde seriöst att jag skulle gå under. Men det gjorde jag såklart inte. Barnet kommer ut förr eller senare. Jag hade kakstopp för jag trodde att han skulle tröttna i magen och ploppa ut istället. Undra vad det är som gör att man föder när man väl gör det? Varför vill inte vissa förlossningar starta naturligt? Varför ska man behöva starta igång en förlossning? Varför vill inte bebisen börja pressa sig ut av sig självt? Världen är bra konstig. Om jag blir gravid igen någon gång i framtiden, undra hur den förlossningen kommer gå då. Blir det en naturlig förlossning eller samma konstlade förlossning som den med Ted? Ett tips till alla som är gravida, skaffa en gravidförsäkring innan det är dags att föda. Jag ångrar så att jag inte skaffade en sån. Hade jag gjort det så hade Ted fått ersättning för tångmärket i pannan. Men man tror ju inte i sin vildaste fantasi att man ska få ett medeltida verktyg uppkört i puppiluran när man ska föda. Herregud, jag hade inte ens hört talas om tång innan..

Min fina, älskade, underbara pojke kan nu säga "titta!" ordentligt. Han har övat nu i ca 2 veckor och han är så himmelens söt när han säger det. Han säger även tack.

Jag vet att många tycker att gravidmagar är otroligt vackert. När jag var gravid och hade börjat få foglossning och massa andra åkommor tyckte jag att det var jobbigt att vara gravid men det var såklart underbart när Ted sparkade och rörde sig i magen. Många gånger kände jag mig som en reumatisk kossa som hade ont överallt. Ibland kunde jag verkligen inte ta till mig när det kom fram personer som sa att magen var så himla vacker. Det jag vill komma till är att nu så här efter graviditeten tycker jag att jag hade en otroligt fin mage, även fast jag tyckte jag var större än ett radhus. Det är vackert att vara gravid! Don't forget it!


Så här såg jag ut för ett år sedan.




2 bilder på mig som gravid.

Over and out
M








Kommentarer
Postat av: Mats

Ja, Malin det är vackert med gravida kvinnor. Jag har ju följt Lina också under hennes 9 månader, stöttat och varit till hjälp så som en pappa ska vara. Sen att det höll på att gå åt skogen ger en mer ödmjukhet inför liv och död. Så ser jag lilla Emma nu. och bilderna på din älskade Ted, det gör mig så varm....sköt om varandra.

Din vän Mats

2010-05-14 @ 23:59:43
URL: http://ufo-matsblogg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback