Sista april

Publicerat: 2010-05-02 Kl: 11:39:13 | I kategori: Allmänt

Fredagen blev lite hektisk. Mange var ledig så jag for till mama mitt på dagen för att göra lite slingor i mitt hår. Kunde inte hålla mig längre. Utväxten var too long och jag vill inte bli mer brun, än vad jag redan är. Vill få ut min riktiga brunfärg med hjälp av lite slingor. Tycker det blev bra. Tiden rann for iväg. Susanna skulle hämta mig hos oss i Bosvedjan klockan fyra. Mamma skulle också till Bosvedjan så hon åkte med mig dit. Vi stressade på bra och kom hem i tid. Jag hittade precis skorna när Susanna sms'ade och sa att hon var utanför. Sen bar det iväg till Stornäset där det vankades grillning, bastning och en liten förfest. Fredrik (brorsan) och Timmie var redan där. Efter ett tag kom Marre och Pia. Karlarna skötte grillningen och vi tjejer hade diskussioner om precis allt.

Efter vi ätit drog vi iväg och bastade i huset brevid. Herregud, jag har inte bastat på år och dar. Tyckte ändå att det var jag som klarade hettan någorlunda bäst. Haha! Värmen låg runt 70 grader. Vi körde lite typ namnlekar i bastun som inte gick allt för bra. Kan nog bero på värmen. Vi sprang även ut på gräsmattan och sen in i bastun igen. Jag kände mig som en ny människa efter. Det är skönt och basta. En mystisk karl satt sig och grillade precis utanför bastun vilket skrämde mig. Varför grillar man utanför en bastu?

Efter bastningen blev det snabba ryck. Vi började göra oss i ordning för att åka ner på Stadshuset. Alla vet ju hur lång tid det tar för oss tjejer att göra oss i ordning för fest. Håren ska fixas, sminket ska läggas, kläderna ska sitta fit, sen så ska det pratas emellan och nån klunk vin ska sippra ner under praten. Ett helt projekt med andra ord!
En kille vid namn Pelle (Carsten) kom över. Han skulle vara vår skjuts för kvällen. Tyckte jag kände igen honom. Det visade sig att han spelat bas i Erik Löjdmark's tidigare band. Löjdmark's band A New Way to Flavour skulle vara förband denna kväll till bandet Dead by April, stort.

Det blev en liten musiktävling i vardagsrummet. Karlarna spelade intron till låtar och vi skulle gissa vilka låtar det var. Det var riktigt roligt. Det är inte varje dag man får höra livemusik framför ögonen. Tror att jag vann den tävlingen, faktiskt.

Vi åkte ner till Stadshuset vid 22:30. Bra stämningen i bilen. Det spöregnade dock vilket kändes surt. Eftersom vi stod på gästlistan så behövde vi bara betala 130 kr för inträdet. Annars kostade det 270 kr.
Erik's band var i full gång när vi kom dit. Vi hann höra några låtar innan det var dags för Dead by April.
Det är något speciellt med att se band som man bara har sett på tv eller hört på radion. Det känns lite pirrigt. Jag hade deras hit "Losing you" som ringsignal rätt länge men bytte efter några månader. Så självklart såg jag mest fram emot den låten. Det var inte så mycket folk där så det blev ingen direkt sammanhängande stämmning. Synd. Men jag tror att det beror på inträdeskostnaden. Många kom till dörren och frågade vad det kostade sen när dom fick reda på priset så gick dom. Hade det kostat 130 spänn för alla då hade nog spegelsalen varit full.
Spelningen var inte så lång och Stadshuset stängde klockan 1! Sjukt tidigt. Vi bestämde oss för att åka hem efter det.












Over and out
M






Kommentarer
Postat av: Jen

Va roligt ni verkar ha haft :D Vilken tur att det löste sig med skjutsen, det är ju tyvärr inte det lättaste att hitta en chaffis på sista april ;P Vi måste hitta på nått snart tycker ja! Kraam

2010-05-03 @ 10:00:57
URL: http://jefinner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback