23 år

Publicerat: 2011-10-03 Kl: 21:32:21 | I kategori: Vardagligt

Ganska på pricken den här tiden, 21:30, för 23 år sedan, förlöstes jag ur min mammas puppa av en manlig barnmorska. Ur ett härligt, porlande fostervatten dök jag fram. Grattis till mig! Dagen till ära bakade jag hallonvetebullar imorse sedan kom mamma, pappa och brorsan hit och vi har umgåtts hela dagen. När hände det sist? I dagens samhälle måste man nästan boka in träffar med familj och vänner, stressiga värld. Så borde det inte vara. Man vet aldrig hur morgondagen kommer se ut, ta hand om nära och kära varje dag.
Hämtade Ted på dagis kl 15:30. Mamma, brorsan och Ted tog en promenad till City Gross i det fina vädret och handlade matvaror till en god sallad som vi senare gjorde. Pappa och jag fixade tårtor från café Charm. Kring 17:30 kom Madde och Thea. Ted och Thea började genast att busa gärnet. Inte en lugn sekund tror jag. Härliga barn. Sedan kom Britt-Marie, Andreas och Sofia. Blev ganska många i denna här "lilla" lägenheten. Blir otroligt varmt när de flesta pratar samtidigt. Saliga Amalia! Sofia for för en stund sedan. Nu är jag halvseg och det känns som om jag är gravid i 8 månaden! Helt uppsvullen. Milda makter. Har fått fina fina presenter. Tack allihopa!

Over and out
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback