Bilen

Publicerat: 2011-10-20 Kl: 22:02:55 | I kategori: Vardagligt

Pappa och jag var och handlade lite nödvändiga bilprylar idag, till min bil. Det är väl jävligt nice att far och dotter går på biltema och shoppar? Tycker jag i alla fall. Är väldigt rädd om min bil. Lägger alltid i 1:an när jag kör över farthinder. Måste tänka på lamellerna, som pappa säger. Efter shoppingen for vi och dammsugade min bil invändigt så nu är den fräsch inside inför vaxningen imorrn. Kära bil, klart du ska ha det bästa. Bilens värsta fiende är vägsaltet, som läggs på vägarna på vintern. Det sliter nåt jävulst på lacken och just därför ska man alltid vaxa bilen ca 2 gånger om året. Börjar bilen rosta så kostar det dubbelt så mycket att fixa som det kostar att vaxa. Vägsalt och måsskit är rena döden för lacken, just därför har jag också installerat en automatisk måsdödare. Bilen känner av när måsen ska till och skita och då avfyrar den en sjuhelvetes smäll. Ja, jag är teknisk. Neeeeej, jag bara skojar. Skulle aldrig döda ett djur, möjligtvis sätta en stomipåse på måsarna, längre går jag inte.



Over and out
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback