Halloween

Publicerat: 2011-10-30 Kl: 22:56:00 | I kategori: Vardagligt

Lillhjärtat sover, storhjärtat spelar battlefield 3 (ett jävla skjutande, grannen slår väl i väggen snart) och jag sitter vid datorn. Sen Dollarstore öppnat i samma hus som City Gross är det milslånga köer på just City Gross, varför skaffar man aldrig självskanning!? Stod i kö i ca 20 minuter i fredags, men jag hade ingen tid att passa så jag kände ingen direkt stress. De flesta tittade på tv-skärmarna som är precis vid kassorna, där man tar kvällstidningen. Jag stod och tänkte på allt möjligt men framförallt: hur skulle tanten framför mig reagera om tv-skärmen helt plötsligt slog igång en porrfilm? Skulle folk börja jubla eller tycka det var pinsamt eller rent av bli riktigt sugen? Hahahaha! Ja, men verkligen "plötsligt händer det". Personalen skulle säkert inte kunna stänga av skärmarna på en gång eftersom det var så mycket folk och riktigt långa köer.
Igår var jag, Sofia och Magnus på en halloween-fest hos Jörgen, som bor här lite längre bort. Ted var hos sin fina mormor och sov över där. Det var jättelängesen jag var på fest nu, hujedamej. Vi hade tagit med oss halloween-smink som vi hade köpt på en lekaffär. Det stod inte någonstans hur man skulle gå tillväga med sminket så vi provade oss fram och Sofia fick ett snyggt bitmärke tillsist. Jörgens granne, Sofia dök också upp. Efter ett tag bad hon oss komma in till sitt ställe. Där gav hon oss två olika utklädnadsdräkter som vi kunde få ha på oss under kvällen. Sofia var häxan i "Alice i Underlandet" och jag var någon skottsk flicka med blond hår. Det blev hur bra som helst! Kul och vara utklädd för en gångs skull. Så vi var några på festen som var utklädd, svinkul. Roligast var nog killarna som hade både grishuvud och hästhuvud på sig. Såg riktigt roligt ut!
Imorgon börjar dom renovera balkongerna så efter den här veckan har vi en inglasad och en halvmeter längre balkong. Nice!














Over and out
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback