Concrete jungle

Publicerat: 2011-10-12 Kl: 11:23:36 | I kategori: Vardagligt

Ja, jag är "hemnet"-beroende. Går in och tittar där mest hela tiden. Vill liksom vara först att se nästa hus som läggs in. Drömmer om ett hus, ja det gör jag hela tiden. Blir bara mer och mer less på grannen som inte kan kissa mot porslinet istället för rakt ner i toavattnet. Åh, vilket störande ljud. Eller som när Zlatan gör mål, då skakar väggarna så man får hålla i tavlorna. Suck.. Nej, tacka vet jag hästhoppning, då är det lugnt i trappuppgången. Lägenhet är i all vänlig mening bra, men oron över att gubben under oss ska glömma en platta på och orsaka Sundsvalls andra största brand, det kommer jag aldrig sluta oroas över. Nej, tacka vet jag en härlig, mastiga villa, där man kan gå neck 24 timmar om dygnet utan att grannarna ska stå och titta in.
Vad har hänt på de senaste 6 dagarna sen jag sist bloggade? Har jobbat, har en konstig hosta som gör sig till känna när jag ska skratta, låter nästan som Roffe Vikström, så fult. Vet inte vad det är för hosta. Bacillerna har kanske legat med varann och fått barn i halsen? Snart dax att lägga på vinterdäcken. I år ska jag göra arbetet själv, säger Mange. Kvinnor kan allt, eller hur? Sen om man skriker som under förlossningen när man tar loss bultarna, då får det vara så. Helst skulle jag vilja vara bilmekaniker, som en bisyssla liksom. Kunna en bilmotor utan och innan, det är som smör i solsken det. Där kommer också husdrömmen med i bilden, tänk ett fett garage där man kan meka med bilen, åh vad härligt! Terapijobb liksom.

...och SMHI lovar regn och skitväder, ändå skiner solen som aldrig förr. Snälla skräp er nån gång!

Over and out
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback