Rakt ner i halsgropen

Publicerat: 2011-10-16 Kl: 12:43:33 | I kategori: Vardagligt

Hjärtat ja, ner i halsgropen. I fredags. Gick in på Coop i Birsta och skulle köpa lite karra och mjölk. Magnus och Ted väntade i bilen. Magnus ringer mig efter ett tag: "Du måste komma ut nu på en gång!" "Varför det?" sa jag lite nervöst. Trodde det hade hänt något med Ted. En karl hade kommit och kört en bil fort, stannat utanför andra ingången på Coop, lagt ner en matta och börjat be mot själva butiken, sedan hade han satt sig i bilen igen och tagit på sig en stor jacka, sedan gått in i butiken. Magnus trodde han hade nån bomb på sig. Jag skyndade mig att ta godiset och gick till kassan. Visste inte om jag skulle säga åt folk att en mystisk karl var inne i butiken. När jag hade betalat skyndade jag mig ut därifrån och byggnaden står kvar än idag. Vet inte vad den där mannen höll på med. Magnus brukar aldrig bli rädd för nåt men han lät riktigt nervös. Helt sjukt vilken puls jag hade! Vad händer med världen och framförallt med folk? Skrämmande.
Idag ska vi byta däck på bilarna.

Over and out
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback