Autumn

Publicerat: 2012-08-29 Kl: 21:43:00 | I kategori: Vardagligt

Det doftar höst och det börjar likna höst. Inte mig emot. Egentligen hade jag velat ha mera sommar, vem vill inte det? Men hösten är så vacker med alla färger och den friska luften. Med hösten kommer börjar också den årliga "sjukdomstiden" på dagis. Alla snoriga näsor, både grönt, grått, vitt och genomskinligt snor rinner från ungarnas näsa och man undrar varför vissa fröknar aldrig torkar vissa näsor. Många barn slickar liksom i sig snoret med tungtoppen och det ser så groteskt äckligt ut. På vintern är magsjuketiden, på våren är det en mix av förkylningar/magsjukor och på sommarens första dagar får många vattkoppor. Däremellan kryddas barnens huvuden med löss. Härom morgonen var det 2 grader när jag var på väg mot brevlådan för att hämta tidningen. Grannen kommer som vanligt ut i sin svarta morgonrock och flåsar som en häst gör en tidig vintermorgon. Det kom liksom frostig rök ur näsan på han. Nya grannar får vi snart, försäljningen gick fort! Jag drömde om "dom nya grannarna" härom natten. Även fast jag inte ens vet vilka dom är. I drömmen var dom i alla fall poliser både mannen och kvinnan.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback