Alice dop

Publicerat: 2012-07-06 Kl: 16:48:46 | I kategori: Vardagligt

Fasters hjärta Alice döptes 30 juni. Välkommen in i svenska kyrkan, gumman. Som faster hade jag fått previlegiet att vara fotograf, fotade med pappas systemkamera, en Canon. With Canon you can. Jag älskar ju att fota och det här var mitt första "uppdrag". Så nervös var jag, alltid. Man måste ju vara lite "på" när man fotograferar, inte sitta i ett hörn och gömma sig och hoppas att någon fotokåt kommer fram och posar. Jag tycker att jag lyckades bra. Låter konstigt men minneskortet kunde fått vara större! Jag tog ca 340 bilder men skulle ha kunnat knäppa flera. Dopet var vackert på alla sätt och vis. Dopklänningen som Alice bar har jag, Fredrik och Ted varit klädd i på våra dop. Alice morfar och gammelmormor körde till fel kyrka så vi fick invänta dom i ca 20 min. Alla ställde sig upp och välkomnade dom med en redig applåd när dom kom. Lite småroligt. När Fredrik, Susanna, Alice och Marre gick in med prästen blev jag tårögd. Susanna såg ut att bryta ihop redan då men det stora brytet kom på första psalmen "En vänlig grönskas rika dräkt". Då höll jag också på att bryta ihop, men tog mig samman. Susanna läste en välkomnande dikt till Alice och jag var helt tagen av vad hon läste att jag glömde att fotografera henne. Jag stör mig än idag på det, att jag glömde ta kort på henne alltså. Skit. Marre läste en jättefin dikt, hon bröt nog ihop lite, men tog sig samman. Sen var det nog dags för mig. Hade hedersuppdraget att läsa "Evangeliet om Jesus och barnen". Jag var nervös innan, men det gick bättre än vad jag trodde. Kom på efteråt att jag sa "dom", inte "dem", men det fick bli så, kan inte göra om det nu. Pledge spelade "We never stopped believing", den vackra låten Fredrik skrivit till Alice. Trodde Fredrik skulle bryta ihop där, men det gick hur bra som helst. Han såg dock tagen ut. Vem var inte det? Dopakten gjordes. Fredrik och Christian Cuadra spelade "What a wonderful world" instrumentalt, då var tårarna nära. Oj, vad vackert det var. Cuadra, vilken jävla kille på sopransax, jag ryste till flera gånger! Ellinor var uppe och läste en bön. Dopet avrundades med psalmen "Nära marken", man skulle typ dansa till. Himla påhittigt. Glömde även där att fota, skit. Vi for till Scoutgården på Alnö och fikade. Det var så fint dekorerat. Gott fika, vi var flera som hade hjälpt till att baka. Det var en jättefin dag och när vi kom hem var jag helt slut. Då släppte väl spänningarna och fokuseringen.

























Au revoir
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback