Kvalstersjukan

Publicerat: 2012-07-23 Kl: 16:11:09 | I kategori: Vardagligt

Jag vaknar på morgonen, lite halvtäppt i näsan och lite smått ont i halsen. Sjukdomsbilden försvinner när jag tar första koppen morgonkaffe. Det är då jag inser att det kan vara kvalstersjukan jag lider av. Då jag nästan nyss har bytt sängkläder kan inte problemet ligga där, utan djupare, i madrassen kanske? Då dammsugar jag madrassen, byter sängkläder igen och så är problemet borta. Sjukt hur det kan vara så, att vakna upp på det viset menar jag. Om det är kvalstersjukan eller ett fel på en själv, det vet bara gudarna. Att det finns 40 000 arter kvalster på jordklotet är fascinerande, men ack så äckligt och nervkrypande. Bara att sängkvalster har 8 ben är snuskigt. Den mängd hudflagor som vi avger varje natt räcker som föda till miljontals kvalster i flera veckor. Blä!
Åter till dagordningen. Vad vi har gjort sen kryssningen? Firat svärmor som har fyllt år. Varit i bänkåsviken med Sofia och hennes familj. Varit på Thaifestivalen på Norra berget. Också har vi umgåtts med nära och kära. Vädret har varit lite till och från, inte alls som riktig ordentlig sommar. Det är jättemörkt och höstkallt på kvällarna. Jag har hittat massvis med mörka hårstrån i Ted's hår! Han kanske blir brunett ändå? Häromdagen räddade jag en fågel som Wilma spelade fotboll med. Hörde hur den skrek som en liten baby också kom jag ut och såg hur roligt Wilma hade. Jättehemskt och se.. Jag räddade pippifågeln, den blödde på ryggen och var lite naken efter Wilmas lek. Den låg länge i vindruvebusken men efter några timmar började den hoppa iväg till grannens tomt och sen har jag inte sett den något mer. Hoppas det gick bra. Wilma var sur på mig hela kvällen igår.
Tiden går som vanligt för fort och ibland vill man bara stanna tiden för att man har så förbannat trevligt!












Au revoir
M





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback