Paradiset på Östersjön

Publicerat: 2012-07-18 Kl: 19:01:49 | I kategori: Vardagligt

Det var regnväder när vi for, kanonväder när vi närmade oss huvudstaden. Kunde inte bli bättre! Inne i innerstaden hamnade vi bakom häst med släp. Medeltiden mötte framtiden. Lite roligt. Stackars hästar. Lite plågeri är det, med tanke på asfalten. Vi parkerade under jorden, lite läskigt. När vi åt på donken kom en indisk kvinna fram till Ted, smekte honom på kinden och sa sådär indiskt mystiskt "What a wonderful child..". Dum som man är svarade jag på svenska "Ja!". Ted var VÄLDIGT fascinerad när vi stod vid kajen och såg fartyget komma in. Alvin, från filmen "Alvin och gänget" kom och vinkade till alla barnen. Ted blev livrädd och var rädd för den (som han sa) "björnen" hela resan. Det är en hamster, eller ekorre, egentligen. Same shit, different name. På båten var det jättemysigt, vi hade en hytt med fönster och det var värt hur mycket som helst. Vi gick upp på soldäck nästan på en gång och där var det liveband som underhöll. Kanonväder och sommarlåtar, alla sjöng med. Går inte och beskriva känslan. Tedde mimade till, eftersom han inte riktigt kunde texterna, gullunge. 
Morsan och jag hamnade i en variant av arga leken med 4 kärringar som ville komma undan med att ta 3-tåren i kaffeautomaten. Tror jag skrattade efteråt så jag höll på och skita ner mig. Mangan och jag fick lite egentid under en nattimme. Vi gick till pianobaren där en kille satt och underhöll, skön musik, skön röst. Det var bra väder under hela resan utom några timmar dagen efter då det kom nåt sjuhelsikes oväder. En bilxt slog ner lite längre bort från båten och det bara dundrade. När vi kommit i land och började köra hemöver så for vi in på Arlanda stad och åt och tittade i lite butiker. Tedde charmade alla på resturangen när han tog upp saftglaset och skålade. Haha! Han har börjat med nåt nytt också, vet inte alls vart han fått det ifrån. Han trycker ihop skinnet på sitt ben och säger att det är en puppa!






























Au revoir
M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback