Myslördag

Publicerat: 2012-10-28 Kl: 18:45:00 | I kategori: Vardagligt

Vi hade det riktigt trevligt och mysigt igår. Svärmor och hennes syster kom hit och hälsade på, även min kära fader. Det var ett sånt fantastiskt härligt väder så vi var ute halva dagen. Pappa hade med sig min och brorsans gamla snowroller. Vilka minnen! Ted åkte på den och vi drog, han hade så himla roligt och skrattade så hjärtligt. Tedde tyckte att morfar skulle dra hela tiden, det var som roligare så. När jag och brorsan var mindre så tvingades jag många gånger åka med på den där snowrollern när brorsan hade gjort gigantiska snöhopp. "Kom igen nu syrran, håll i mig bara, det blir jätteroligt!" sa han och för att inte göra han besviken så satt jag mig på den där, höll stenhårt i brorsan och blundade. Puls i 150 och livrädd. Båda skrek för livet och det pirrade i hela magen när vi flög och jag trodde vi skulle flyga ut ner på vägen och bli ketchup. Vi blev lika glad varje gång det tog stopp precis vid gärdsgården.
   Kring 16-tiden, när Mangan skjutsade hem svärmor och Gun-Marie så följde jag och Ted med pappa hem och åt middag och såg på tv, det var så trevligt. På kvällskvisten såg jag och Mangan en Johan Falk film innan vi gick och la oss. En jättefin dag helt enkelt!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback