Njut varje minut

Publicerat: 2012-10-07 Kl: 22:27:29 | I kategori: Vardagligt

En jobbhelg är över och en ny vecka är på intågande. Helt sinnessjukt hur fort veckorna går. Snart jul för tusan. I fredags firade vi mormor som fyllde hela 80 pannor! Gulliga mormor som är så otroligt fin. För 29200 dagar sen klämde hennes mamma ut henne och än har kärringa knappt någon rynka i ansiktet. Helt fantastiskt. Det var så fint att dom hade hissat flaggan på stället där mormor bor. När vi kom hem på kvällen så kopplade vi in en antennsladd till en av tv-apparaterna uppe och så kunde vi se på tv i sovrummet. Min kära karl är ju händig. Jag såg att det satt ett kasettband i bandspelaren vi fått av farmor så jag och Ted bar in bandspelaren till sovrummet, satt i sladden i vägguttaget och vips så hade vi Sten Nilsson i sängen med sina jullåtar. Lät faktiskt himla bra för att vara ett kasettband. Imorgon tänkte jag svetta in mina fina träningskläder jag fick när jag fyllde år. Anna-Karin kommer hit och fikar lite och ska få se Sagas framsteg. Jisses vad det är drag i katta! Imorse var hon sugen på sundsvalls tidning och förut hoppade hon in i diskmaskinen. Wilma tycker nog att hon är lite konstig, trots allt.


"Aaaaaah, vilken härlig väska du har, faster!"


Jag fick en alldeles egen "bakbok" av Susanna och brorsan som jag själv ska fylla i mina egna recept, ta bilder, m.m.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback