Tysklands nationaldag

Publicerat: 2012-10-03 Kl: 09:06:51 | I kategori: Vardagligt

Grattis Tyskland, men idag grattar jag även mig själv! 24 bast idag! Känns bra, känns stort. Bara siffrorna gör att jag tänker på julafton. Irak har sin nationaldag idag, grattis till er. Om mamma hade blivit gravid med mig när hon var typ 10 år då hade jag kunnat se Johnny Cash detta datum 1972 när han uppträdde på Österåkeranstalten. Hylands hörna sänds för första gången i tv 1962. Jag är så lycklig och tacksam över mitt liv, min familj, vårat hus, katterna, ja, allt som kretsar omkring mig. Nu förtiden är jag inte lika rädd för småkryp. Man blir som mer tålig och rakryggad när man bor i hus. Kommer det en mask inringlandes då tar man en grilltång eller liknande, griper tag i masken, och slänger ut den i rabatten. Det är inte äckligare än så.
Verkar bli fint väder idag och det kommer säkerligen bli en kanondag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback