Förkyld

Publicerat: 2012-09-05 Kl: 19:31:00 | I kategori: Vardagligt

Det var väldigt längesen jag var det, men nu är jag förkyld. Hinkar i mig vattenflaska efter vattenflaska och känner ändå att skiten är på väg ur kroppen. Vatten renar. I måndagskväll hade jag ont-i-halsen stadiet, det gick över under tisdagen och övergick i mängden-snor-tycks-aldrig-ta-slut stadiet och idag, onsdag, har hostan gjort sitt intåg. Det norrländska vatten som rinner ur kranen skall göra mig frisk i samband med alvedon, jordgubbste toppat med honung och slutligen (när Ted somnat) en kväll i soffan under min underbara BOOM-filt. Kanske drar igång en brasa, sätter mig i bubbelbadkaret och lyssnar till ljuv Lionel Richie musik också. Fattas bara en fet kladdkaka med vaniljglass..
Den här förkylningen spårar ur märker jag. Tror jag börjar med att dricka mer vatten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback