Gå vi till paradis med sång..

Publicerat: 2012-09-19 Kl: 16:15:00 | I kategori: Vardagligt

Härlig är jorden, härlig är Guds himmel
Skön är själarnas pilgrimsgång
Genom de fagra riken på jorden
Gå vi till paradis med sång

Idag har vi tagit ett sista farväl av farmor. Redan på första psalmen började mina tårar att flöda, och när Ronny började spela "Amazing Grace" så fanns det inget stopp i tårkanalen. Farmor's kista var så fin. Mamma och pappa hade verkligen lagt ner sina hjärtan i dekorationen. Ett vackert colorerat foto av farmor stod också på kistan, liksom tända ljus. Prästen talade fint och stillsamt. Han talade om farfar, och jag tänkte att nu sitter farmor och farfar i himlen och tittar ner på oss. På slutet gick vi runt kistan och tog farväl. Jag la en ros på kistan och grät mer än nånsin. Jag kommer aldrig glömma när pappa sätter sina händer på kistan och lutar sig ner och säger "hej då, mamma". Det var så vackert och sorgligt på samma gång. Jag, brorsan och pappa kramade om varandra där uppe. Inget öga var torrt tror jag. Kommer aldrig lära mig att gå på en begravning. Efteråt åt vi en god lunch på församlingsgården. Soppa, grönsaker, bröd och till efterrätt en god prinsesstårta och kaffe. Prästen var med och åt, det tyckte jag var fint gjort.

Jag är säker på att man lever vidare efter döden, så det här är inget evigt slut. Vi ses snart igen farmor!

 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback