Saga

Publicerat: 2012-09-15 Kl: 15:10:54 | I kategori: Vardagligt

Älskade gryn. Gårdagskvällen var historisk. Lilly och Ida från Djurhjälpen var här med Saga. Anna-Karin var också här. Lilla Saga hade burrat ner sig i en filt och var så liten och nätt, men ack så söt och hennes blick går inte att beskriva. Den är full av mystik och godhet. Som sagt, hon känner att människan kan vara en snäll varelse och hon vet att jag är det. Natten har varit ungefär som under tiden då Ted var spädbarn, dvs, jag har fått kliva upp några gånger eftersom Saga jamat. Så fort jag varit hos henne så har hon blivit tyst. Tror det är ett jamade efter hennes mor och systrar. Hon tycker att Wilma är intressant och vill gärna följa henne. Wilma har fräst men med en väldigt dov ton. Tror inte Wilma vet riktigt varför hon fräser. Saga ligger just nu i datarummet. Hon vill nog inte riktigt vara inne på badrummet. Vi placerade henne där igår, nära kattlådan, just för att hon skulle lära sig vart lådan var. Under dagen har hon följt efter Wilma in i förrådet under trappen och jag har efter en timmes kämpande fått ut henne därifrån. Det är inte så bra att hon är där för då blir hon nog långvarig där och vågar kanske inte komma ut.


Saga

En fluga som valde att avsluta sitt liv så här..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback