Vila i frid Tindra..

Publicerat: 2012-09-07 Kl: 10:25:00 | I kategori: Vardagligt

Förkylningen var värre än vad jag trodde den skulle bli. Igår tappade jag nästan rösten och låter emellanåt som en 14-årig kille i målbrottet. Hela dagen igår kände jag mig hängig och varm. Huvaligen. Idag är jag bättre men inte helt frisk. Ska fortsätta dra i mig massa vatten som jag gjort hela tiden och hoppas innerligt att jag blir frisk inför jobbhelgen. Jag lämnade in bilen imorse för lagning av höger styrled och högra krängningsstaget. Jag har vetat om felet sen servicen i maj månad och det var hög tid att laga det eftersom det snart nalkas besiktning. Min snälla pappa skjutsade hem mig. Min goa vän Anna-Karin var med om något sorgligt igår. Hennes katt Tindra ramlade ner från köksbordet och dog! Troligtvis en hjärnblödning sa veterinären. Förstå vad hemskt! Den katten var det nåt alldeles speciellt med. Hon var så himla social och mysig. Dödsbeskedet kom verkligen som en chock och jag förstår att Anna-Karin grät tills det inte gick att gråta nåt mer. Tindra's mamma Sissel bor också med Anna-Karin och Sissel hade suttit och tvättat sin dotter och varit så go med henne när hon låg där på golvet. Det finns väl inget värre än att ens barn dör före en själv? Att en katt drabbas av en hjärnblödning har jag inte hört talas om. En katt är ett klokt djur, har mer IQ än en hund och har alla olika personligheter. Just därför antar jag att katter dör av ålderdom eller blir överkörda. Men det är alltså uppenbart att katter kan få en hjärnblödning och katter kan även drabbas av CDS (cognitive dysfunction syndrome) en demensjukdom som liknar alzheimers.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback