Fredagsmys

Publicerat: 2013-02-08 Kl: 20:43:57 | I kategori: Vardagligt

Här på Briggvägen har vi fredagsmys just nu. Det är heligt. Laddar för en jobbhelg och nästa helg far jag, broder, Sussu, mami och papi till fjälls. Ska faktiskt bli mysigt och spännande! Vi ska bo i en timrad stuga utan el och vatten, men det är det som är charmen med de stugorna. Så långt ifrån IPhone-världen man kan komma.
En grej jag kom på häromdagen var att vi köpte en oskuren limpa utan att vi visste om att den var oskuren! Vi blev förvånad och nästan förbannad att vi inte hade upptäckt det, sen slog det mig; förr i tiden köpte man ju alltid bara oskuret. Det fanns typ bara det och fanns det nåt skuret då ansåg man att det var rena lyxen. Inte skulle väl vi köpa skuret heller.. Typ.
Snö har vi i överflöd. Vart ska man göra av all denna snö!? För nån månad sen kom dom och tömde gatan på massa snö men nu är det ju lika mycket igen och tiotusenkronorsfrågan är: hur mår allas häckar? Inte bara de mänskliga utan även de gröna växtrikets. Jag gruvar mig. Nyss slog vi på värmeslingan runt kåken. Alla kåkar här på gatan har såna tror jag. Det är en värmeslinga runt plattan som kåken är byggd på som man kan ha på under vintern när det är kallt. Tidigare ägare har inte haft den på för dom har varit orolig för elräkningen, men den som lever får se. Är väl bättre att slå på värmeslingan och få en normalvarm kåk än att elementen och värmepumpen ska jobba ihjäl sig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback