Avlopp

Publicerat: 2013-07-03 Kl: 19:39:08 | I kategori: Vardagligt

Igår fick jag ett sms av MittSverige Vatten om att området där vi bor var drabbat av en vattenläcka. I och med detta skulle vattnet vara avstängt under obestämd tid. Vårat vatten och avlopp fungerade hela tiden. Efter några timmar började en obekväm lukt komma. Det luktade skit! Vi skyndade oss att stänga fönster och dörrar för det var ingen trevlig lukt kan jag lova. Riktig sur avföring typ. Lukten avtog och vi for och storhandlade. När vi kom hem var det värre än nånsin! Släppte kassarna vi hade i händerna och rusade mot tvätten jag hade hängt ut. Fort in med tvätten och matkassarna. Fattade inte vart fan stanken kom ifrån för här var det lugna gatan. Joanna kom och hämtade mig efter 20-snåret och det luktade inte så mycket då. När vi svängde mot andra gatan så fick Joanna nästan tvärnita för där låg en stor skithög, en grävskopa och en slamlastbil! Det var alltså nån som hade stopp i avloppet. Blä! En granne berättade för oss att för längesen när det var stopp i avloppet på vår gata hade det skyldiga paret spolat ner knullgummi så fort de hade pippat. Undra vad dom här hade spolat ner? Bindor?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback