Sen då?

Publicerat: 2014-04-30 Kl: 23:56:39 | I kategori: Vardagligt

Står och tandtrådar mitt tandkött för fulla muggar när tanken slår mig "undra hur jag kommer se ut om 30 år?". När jag var yngre tyckte jag att tjejerna i Spice Girls var så fina. Idag är väl nästan hela högen opererad och förfallna? Britney Spears var ju riktigt fräsch ett tag men efter några år rakade hon av sig håret, var helt skallig, småtjock, slapp efter barnafödande etc. Det är bara att inse att kroppen förändras och åldras och det måste man lära sig att leva med. Jag vill må och leva hälsosamt men ändå njuta av mina goda bakverk och nalla lösviktsgodis emellanåt. Nu när jag har småbarn så känner jag av varenda muskel i kroppen nästan varje dag. Just i detta ögonblick har jag väldans ont i höger axeln och ryggen i övrigt. Därför är det ju så otroligt viktigt att träna så jag får en vältränad och harmonisk rygg som klarar alla dessa 711 lyft varje dag. Det gäller bara att sätta igång och träna. Varför ska det vara så svårt att komma igång?! Varför är svenska folket så otroligt lata och skiter fullständigt i hur de ser ut och lever? Alla rökare borde få röntgen bilder på hur deras lungor ser ut, alla feta människor borde få se fettlagret runt deras hjärta, alla alkoholiserade borde få se hur deras lever ser ut. Något som många också struntar mycket i är just deras tänder och fötter. Det är ju för roligt och tragiskt. Utan tänder kan du bara svälja soppa resten av livet och utan fötter blir du rullstolsburen (om du inte får proteser). Använd en bra tandkräm och tandtråd, köp en ny tandborste en gång i månaden för det samlas hemskt mycket bakterier på en tandborste. Fila fötterna och smörj in dom. Har du ingen bra fotkräm så ta olivolja och dra på tubsockarna. Alla klagar på hur snuskigt det är att gå på badhuset just för att alla tycker att alla de andra har snuskiga fötter men man talar ju ofta om sig själv fast i ett större sammanhang. Du klagar på att det är så förbannat dyrt att gå till tandläkaren en gång om året a'la 1000 riksdaler men du lägger gärna ner 2000 kr för en service på din bil utan problem. Snälla någon, tänderna är bland det sista som lämnar oss i graven. Gräset är grönare hos grannen men det är för att vi absolut väljer att spela fotboll med vår 4-åriga son som älskar denna sommarsport. Så vi ränner fram och tillbaka på vår jordiga gräsmatta och jagar fotboll efter fotboll och nog har grabben är förjävla bra tillslag alltså. Mangan lär han allt han kan. Undra om han kommer bli ett fotbollsproffs en vacker dag? 
Åter till åldrandet. Att åldras är vackert men något jag är jätterädd för det är att bli dement.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback